Onderzoeksmethoden




 
LUZ werkt met name direct voor bedrijven en instellingen en heeft ervaring met de volgende typen onderzoek:

Typen onderzoek:



  • Fundamenteel onderzoek: wat is de basisbetekenis van een product? wat zijn de behoeften omtrent een product? wat is de kern van een product?;
  • Merkpositionering: wat is de rol van het merk binnen het concurrentiele veld? hoe onderscheid het merk zich van de rest? wat moet het merk uitstralen?;
  • Brand positioning statements: ontwikkeling van insight, benefit en reason to believe;
  • Conceptontwikkeling: wat voor mogelijkheden zijn er op de markt, nieuwe producten, ideeën ontwikkelen op basis van onvervulde behoefte van mensen;
  • Concepttesting: testen van nieuwe concepten;
  • Verpakkingsonderzoek: testen hoe de verpakking wordt ervaren en aanpassingen om betere aansluiting te vinden;
  • Communicatie onderzoek: testen en aanscherpen van een communicatieboodschap van een (concept) commercial en overige communicatiemateriaal

Interviewtechnieken



LUZ voert kwalitatief consumentenonderzoek uit met behulp van technieken uit de psychologie. Hierbij staat de consument altijd centraal.


De consument staat centraal